Двадцять
правил успішного вихователя
ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ!
Щоб ефективно взаємодіяти з дітьми,
реалізувати особистий потенціал, уникнути синдрому «професійного вигорання»
радимо Вам ознайомитись з правилами успішного виховання.
Пам’ятайте їх і час від часу повертайтеся
до них, щоб черпати наснагу для подальшої успішної діяльності.
1. Частіше
згадуйте та проговорюйте позитивні відгуки про себе, запишіть їх на
аркуші паперу, читайте їх у хвилини невдач, розчарувань і труднощів – вони
допоможуть відновити віру в себе, а це – запорука подолання всіх життєвих
негараздів.
2. Вправляйтеся у вербальному й візуальному викладі творчих ідей,
проговорюйте, записуйте, замальовуйте все, що спадає на думку з проблеми, над
якою розмірковуєте. Це відкриє незнані раніше можливості творчої діяльності.
3. Прагніть до співробітництва з колегами, налаштовуйтеся на
спільну творчу діяльність, шукайте в досвіді кожного цінне, цікаве, корисне.
4. За жодних особистісних обставин і переживань не знижуйте
трудову активність, бо це звужує ваші можливості. Постійно й свідомо формуйте
себе як активну, ініціативну особистість.
5. Пам′ятайте: в кожному з нас
закладені фізичний, психічний і духовний «реактори», які лише варто запустити,
і вони допоможуть злітати над рутиною, підніматимуть на висоту справжньої
величі, здобутої працею, наполегливістю, освіченістю та порядністю.
6. Якщо ваше творче натхнення спіткала криза, спробуйте
«переключатися», зустріньтеся з друзями, відверто поговоріть з кимось,
послухайте гарну музику, погуляйте на свіжому повітрі, відвідайте церкву,
займіться фізичною роботою, впорядкуйте свої речі, виконайте комплекс фізичний
вправи тощо. І рішення прийде саме собою, ніби «Випливе» з підсвідомості,
«осяє».
7. Починайте день з фізичної розминки на свіжому
повітрі, в місці, де є хоча б кілька дерев. Це відновить почуття єдності з
природою, розуміння скороминущості всіх життєвих негараздів, дасть заряд
бадьорості та позитивно налаштує свідомість на весь день.
8. Вчіться бачити себе очима дітей, намагайтеся викликати у
них захоплення і бажання бути схожими на вас.
9. Частіше всміхайтеся дітям і дорослим. Усмішка - це
свідчення того, що вам приємно
спілкуватися, разом творити, працювати.
10. Будуйте спілкування з дітьми не «від себе», а «від них»,
тоді дитина буде в радіусі вашого педагогічного впливу, що зробить можливою
міжособистісну співтворчість.
11. Прагніть, щоб під час взаємодії діти частіше чули від вас схвалення,
похвалу, заохочення. Завдяки цьому маленькі партнери зв′язують з вашою
особистістю власні позитивні переживання, що підвищує їхню довіру до вас,
стимулює бажання спілкуватися з вами.
12. Вислуховуйте кожну дитину до
кінця, не перебиваючи. Винагорода за
терпіння – мовленнєві перлинки, несподівані злети дитячої думки.
13. Уникайте у взаємодії з вихованцями штампів, стереотипних реакцій на
їхню поведінку, формальної оцінки результатів діяльності різних дітей.
14. Прагніть подолати в собі негативні установки щодо деяких дітей,
намагайтеся помітити позитивне в кожному і постійно нагадуйте собі це, реагуючи
на їхні вчинки.
15. Постійно вдосконалюйте своє
мовлення, збагачуйте його новими образними висловами, викорінюйте
слова-паразити, росіянізми, діалектизми.
16. Якщо трапилися неприємності, не зациклюйтеся на них, «не
прокручуйте» їх в уяві знову й знову. Проаналізуйте ситуацію, зробіть висновки,
щоб не повторювати подібних помилок у майбутньому.
Якщо не вдається заспокоїтися, влаштуйте собі
маленьку радість чи зробіть приємний подарунок: насолодіться спокоєм,
розслабтеся, роздивіться навколо, щоб
помітити щось таке, чого не помічали раніше. Якщо дозволяють кошти, пройдіться
по крамничках і придбайте приємну дрібничку. Перегляньте свій гардероб,
укомплектуйте його по-новому, це допоможе відвернути увагу від важних думок,
подаруйте приємні хвилини оновлення, Сходіть до перукарні, в театр, кіно, музей,
на виставу тощо.
17. Якщо якийсь «внутрішній голос» постійно нашіптує, що життя важке,
праця невдячна, а здоров′я вже не те, щоб щось змінити й подолати, відшукайте у
скарбничці пам′яті приємні моменти. Не забувайте, що ваша робота дуже важлива й
значуща, бо пов’язана з великою місією-формування людини. Якщо до професійного
розчарування призвів конфлікт з кимось із батьків вихованців, не переносьте цю
образу на малюка, пам’ятайте, що він
ні в чому не винний.
18. Сильна людина, справжній Педагог на все, що відбувається, реагує
мудро, сприймаючи подію як сигнал до усвідомленої адекватної
реакції, а не привід впадати у відчай. Тож важливо поставити перед
собою дві основні мети: стати сильним духом і навчитися бути щасливим. Людина,
що дотримується таких поглядів, позбувається неприємних думок, не очікуючи,
поки вони самі полишать її. Але не тікає
від страху, подекуди може й
надуманого , а намагається зрозуміти, чого можна очікувати за найгіршого варіанту
плину подій. Це буває дуже неприємно, зате допомагає позбутися тривоги,
викликаної невизначеністю, по свідомим страхом.
19. Шукаючи вихід з будь-якої ситуації, не втрачайте свою гідність
і не принижуйте чужу.
20. Вдумливо читайте і беріть на озброєння те, що співзвучне вашим
відчуттям, думкам, принципам. Не зупиняйтеся у своєму розвитку ні на хвилину,
бо за зупинкою чатує регрес в особистісному розвитку й професійній діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар